torsdag 20 april 2017

Som julafton

Vad kul det är att handla på nätet. Sitta hemma i soffan och beställa grejer passar mig. Jag gillar inte att gå i butiker. Så är det som rena julafton när grejerna kommer hem!

Idag fick jag hem Myras nya flytväst. Valpvästen som jag lånat av Sara är tillbakalämnad. Nu fick Myra en riktigt fin väst från Hurtta. En rosa blev det då det var den färgen som fanns i Myras storlek.

Bland det jag beställt fanns en studsboll. Jag testade att träna med Myra hemma på vardagsrumsgolvet. Jag tog den nya bollen och en annan studsboll som vi har sedan tidigare som Myra gillar. När jag rullade iväg bollarna en och en tog hon dem i munnen och kom tillbaka med dem till mig så jag kunde rulla iväg nästa boll. Ibland behöver jag säga "ta den" för att hon ska greppa bollen och komma med den. Ibland kommer hon ändå.

Att hämta och komma med saker har inte fallit sig naturligt för Myra. Vi har utan krav lekt och tränat på detta. Bollarna var roliga och leken har gjort sitt. Jag är nöjd med dagens resultat. En kort stund körde vi och slutade medans det fortfarande gick bra.

Jag hade också beställt en apportbock i trä som kom idag. Den lekte vi med väldigt kort så att den skulle vara extra spännande och intressant. Myra var på den med munnen några snabba gånger, på väg att greppa den. Får hon lite tid kommer hon säkert kunna bära även denna i munnen.

Efter detta korta träningspass lekte vi lite. Sen visade jag att leken var slut och Myra hoppade direkt upp i soffan för att vila. Avknappen är det absolut inget fel på. Inte minst på kvällen, då ska en vila tycker Myra.

Inga kommentarer: