tisdag 30 mars 2021

Det är roligt att veta att en lever

Vilka galna dagar det varit från helgen fram till idag. Som jag skrev om tidigare fick jag ett ryck i helgen och drog igång att vi skulle rensa inför flytten. Jag gick ner i källaren och tog upp massa saker vi inte använder så fotade jag och sålde på Facebook. Ganska många annonser och det har kommit lite folk och hämtat saker jag ställt ut i trapphuset. Det mesta har varit billigt så det går hyfsat lätt att sälja. 

Vi hade ju lite tankar på att hyra en möblerad lägenhet i andrahand och det var därför jag kom på att vi skulle sälja av en stor del av våra ägodelar. Sen upplevde jag att vi inte fått så mycket respons av dem vi skulle hyra av och det kändes också fel att sälja alla möbler som vi just skaffat. Inte så ekonomiskt och miljövänligt direkt. Då kom vi in på tanken att köpa lägenhet igen och helt plötsligt kändes det som att det är självklart att vi ska göra så. Det blir billigare i månadskostnad och vi har någonstans att förvara våra saker. Nu kollar vi efter rymliga ettor och har redan bokat in oss på två visningar under en sedan tidigare planerad tripp till Östersund då vi ändå ska träffa vår säljare på Trivselhus. 

Det har varit en del turer med banken då vi har lite mycket investeringar på gång men nu har vi iallafall fått klartecken att vi får köpa lägenhet i Östersund så länge vi har sålt vår lägenhet i Gävle innan tillträde på den nya. Då blev det bråttom att få ut vår nuvarande lägenhet till försäljning. Ett par samtal senare med mäklaren som vi sedan tidigare inlett samarbete med och sen var lägenheten ute på hemnet samma dag. Då var jag glad att vi varit på väg att flytta tidigare. Fotografen var hos oss för ett halvår sedan. Jag minns hur jag väntade med att skörda tomaterna på balkongen för att det skulle bli fint på bild. Knappt en tomat syns på bilderna men grönt och fint är det iallafall. 

Visningen tyckte mäklaren att vi kunde ha redan direkt efter påsk. Jäklar vad stressad jag blev men jag tackade ja till det eftersom vi är borta dessa dagar och då slipper vi in i det sista städa bort alla spår av hundarna. Vi hade just dragit upp massa grejer från källaren och skulle nu på några dagar. Fixa iordning inför visning. Först var jag lite paralyserad och visste inte vart jag skulle börja men när jag väl satte fart gick det undan. De saker som inte sålts på Facebook åkte ner i källaren igen och lite in i bilen som kommer gå en sväng till stugan. Sen var det bara att gnugga och gno i kök och på väggar. 

Nu har det mesta kommit i ordning och jag har till och med tvättat fönstrena. Idag satte jag och Sebastian oss i soffan för att pusta ut strax innan nio. Innan dess har det inte varit mycket till rast på hela dagen för någon av oss. Jag som är ganska rastlös och ändå har svårt att sitta still på möten passade på att dra runt med min skurtrasa under de timmar som vi hade Skypemöte på jobbet. 

Till råga på allt så höglöper Myra och hundarna är lite jobbiga att ha hemma nu. Redisan har lite mycket känslor som han inte alltid vet vad han ska göra av så han kan vara rätt intensiv vissa stunder av stunder av dagen. Myra ligger med mig i köket när jag jobbar och gör inte mycket väsen av sig men får hon tillfälle flirtar hon gärna och gör sig söt inför Redisan så hon gör det inte lätt för honom att hålla känslorna i styr. Sen är båda duktiga och lyssnar när jag säger till dem. De är som två magneter som dras till varandra som jag hela tiden måste se till att de är isär. Dessa känslor som Redisan har gör att han drar mer i kopplet, kissar oftare och piper mer. Om möjligt mer ska jag säga då han redan innan är duktig på att dra, kissa och pipa. Nu när vi sitter i soffan är det inga problem. Nu ligger de bredvid varandra helt avslappnande i vardagsrummet men när de står upp och rör sig sätts känslorna i gungning igen. 

Det ska bli skönt när visning, Myras löp och Redisans hormonrusch är över. Det blev lite mycket på en gång men det är också roligt att veta att en lever.






1 kommentar:

Bilinak sa...

Full rulle med andra ord! Kram Carina