torsdag 4 mars 2021

Insläppt via bakdörren

På förmiddagen blev jag kontaktad av rekryterande chef i Östersund och fick veta att jag nu är kallad på intervju. Det var skönt att jag blev insläppt via bakdörren nu när jag inte fick använda finingången. Frågan fortsatte dock att snurra i mitt huvud hur framtida utvecklingsmöjligheter ser ut för mig på denna myndighet samt hur denna orättvisa slår mot många andra som kanske inte fått möjlighet att använda bakdörren.

När jag sedan pratade om detta med min nuvarande chef fick jag höra att myndighetens ledning ändrar rekryteringsmodellen efter den kritik som framförts. Mer om detta går att läsa i fackförbundet ST's tidning Publikt. Jag tackar dem som gått före mig in i detta orättvisa system och drivit frågan uppåt så att denna förändring blivit möjlig. Det hjälper att göra sin röst hörd, glöm inte det!


Inga kommentarer: