tisdag 23 mars 2021

Vad hände med jobbet?

 Ni kanske undrar vad som hände med jobbet i Östersund. Det som jag lyckades strula till det på intervjun. Min hjärna är snabb på att hitta alternativa lösningar för att förbereda mig om jag inte går vidare. När jag sist sökt jobb på Arbetsförmedlingen, till den tjänst jag har idag i Gävle, hann jag planera att jag skulle skola om till sjuksköterska. Då tog det flera veckor innan jag blev kallad på intervju. Sen hände allt jätte snabbt och jag började jobba före Sebastian fast han fick besked långt innan mig.

Denna gång tänkte jag att sjuksköterska är lite väl lång väg att gå. Jag behöver ha en lön ganska direkt om jag ska bygga hus. Bristyrken måste det ju fortfarande vara och något jag ändå kan vara intresserad av. Det jag kom på var målare. Det var ju kul att måla om i stugan även fast jag slarvar med förarbetet. Nog kan jag lära mig det. Men ack vilken oro jag kännt ändå. Att söka jobb i pandemitider är inte lätt, allra helst när jag själv är verksam i ett yrke där det råder hög konkurrens om jobben. 

Idag låg jag ute på balkongen precis efter att ha avslutat ett möte för lunch när jag hörde att det ringde från Skypen. Det var den andra chefen som var med på intervjun. Hon ringde för att meddela att jag fick jobbet i Östersund. Som jag blev glad och lättad. Jag hade det lite på känn för jag hade inte riktigt kunnat vänta ut detta besked så jag råkade skicka iväg ett mail igår till den chef jag haft mest kontakt med. Jag hade fått svar bara ett par minuter senare om att jag kommer bli kontaktad tisdag eller onsdag. Tack vare den bekräftelsen och den hint det mailet gav slapp mitt hjärta hoppa upp i halsgropen idag när jag blev kontaktad. Jag visste att de skulle ringa och jag hade på känn att budskapet var positivt. 

Jäklar vad det tar på krafterna att söka jobb. Och denna gång var nog lite över det vanliga för mig. Nu ska jag slappna av och fira! Jag fick jobbet trots att jag inte klarade testet OCH kom försent till intervjun 🙏😆🙏


Inga kommentarer: