fredag 26 mars 2021

Vi ska göra det här en gång till nu

Nu när det är klart med jobb för oss båda i Östersund börjar det sjunka in att vi kommer att flytta ganska snart. Ett år har vi nu bott i Gävle och det är dags att packa väskorna igen. Jag hade gärna stannat ett tag till bara för att pusta ut men jag är väldigt tacksam över att ha löst jobbiten. Jag kommer att börja i mitten av maj. Det går förvisso bra att jobba på distans under en tid men jag siktar på att flytta upp relativt snart efter att jag börjat. Sebastian börjar 1 juni och behöver vara mer på plats. Det är nog ett bra datum att sikta på.

Så nu är det nya frågor som snurrar i mitt huvud. En lägenhet har vi på gång att hyra i andrahand. Den kommer att vara möblerad. Vi har funderat på att hyra ut vår egen lägenhet i Gävle möblerad. Vi har också funderat på att hyra förråd och istället sälja vår lägenhet. Så har vi funderat på att köpa en lägenhet i Östersund istället så att vi kan ha våra möbler och saker med oss. Sen har vi funderat på att sälja alla våra möbler och rensa bland våra saker. Varför betala dyra pengar för att de ska stå i ett förråd oanvända i drygt ett år. 

Sist vi flyttade rensade vi massor och sålde eller gav bort en hel del möbler. Ännu finns det mycket kvar som vi skulle kunna rensa ut. Till denna lägenhet har vi köpt lite möbler, mest från IKEA. Lägenheten är dock väldigt luftigt inredd så i det stora hela har vi inte mycket möbler alls. 

Jag är väldigt förtjust i saker och viss grejer som väcker minnen hos mig har jag svårt att göra mig av med. Jag kan ändå känna en lättnad när jag gör mig av med saker. Så mycket jag äger som jag inte behöver eller använder. Just nu lutar det åt att vi flyttar med så lite saker som möjligt, kanske hyr ett litet förråd. Också säljer vi lägenheten i Gävle på en gång och slipper därmed känna att vi har ansvar över att sköta något som är så många mil bort. Jag tror att det kan bli bra. Vi ska göra det här nu en gång till. Sen har vi flyttat klart. Det är bara att bita ihop och börja rensa.

Inga kommentarer: