torsdag 17 januari 2019

Hundarna i Chile

Hemma sjuk. Förutom att läsa, gosa med Myra och titta på tv blir det en del dösurfande på sociala medier. Hittade #10yarschallange som verkade lite kul. Vet inte bakgrunden till den men det är alltid kul att dela gamla bilder och få bli lite nostalgisk. Själv började scrolla igenom mina gamla bilder på Facebook och hittade massa skoj. Bland annat bilderna nedan tagna när jag bodde i Cile. Det var inte tio år sedan men dock åtta. Jag såg direkt ett genomgående tema, det var ofta jag poserade tillsammans med en hund. I Chile kryllade det av mer eller mindre herrelösa hundar sen fanns det även en och annan som var ett riktigt husdjur som bodde i någons hem. För en hundvän som mig var det inte svårt att bilda många nya bekantskaper. Hundarna i staden Valparaiso i Chile var en självklar del av samhället. De respekterades av människor och de respekterade varandra. Varje hund hade sitt område den hörde till och människor matade dem på gatan. Det var ofta jag gick på stan och passerade en hund som låg mitt på trottoaren med magen upp och benen rakt upp i vädret. Precis så som Myra ligger i sin säng här hemma när hon är riktigt avslappnad. Ja det var en syn för gudarna.



Inga kommentarer: