torsdag 24 januari 2019

Det blev en minisemester till Dalarna

Imorgon har jag avslutning med den sista gruppen av kvinnor som deltar i projekt Mirjam. Det känns lite sorgligt att det är slut men jag är väldigt glad över att få ha jobbat i projektet. Alla kvinnor jag lärt känna, alla fina kollegor jag arbetat och utbytt erfarenheter med och alla arbetsgivare och frivilliga som tagit emot oss på studiebesök eller besökt gruppen och delat med sig av sina erfarenheter. Jag blir gråtmild när jag tänker på alla fina möten med människor jag haft under dessa år, alla skratt, historier och även tårar. Allt har sin tid, så är det.

Väldigt lämpligt i tid fick jag ett telefonsamtal från Hedemora. Jag ska på jobbintervju på måndag. Jag fick brottom att ansöka om semester och som tur var gick det bra. Jag tog tillfället i akt och bjöd med mig Sebastian och Myra på en minister. Nu har vi bokat boende via Airbnb och ska hyra rum på ett djurvänligt bed and breakfast på landet strax utanför Hedemora. Det blir till att packa in både skidor och skridskor i bilen. Vi har kollat upp aktuella skidspårsrapporter och senaste isläget på ortens plogade bana. Det ser mycket lovande ut på den fronten. Nu ska Hedemoras friluftsliv testas ordentligt. Och jag är så glad över att äntligen få åka längdskidor.

Det blev en riktigt händelserik vecka. Jag hade huvudet fullt av tankar när jag kom hem idag. Men det var bara att äta och packa Myras träningspåse för vi hade bestämt träff på Hundfeeling i Söderköping för att träna nose work tillsammans med vår kurskamrat Elin och hennes Ludde. Väl på plats kunde jag fokusera på träningen och Myra skötte sig jätte fint. Imorgon gör vi doftprovet på samma plats och jag tror att det kommer gå bra bara jag har is i magen och väntar in att Myra talar om för mig ordentligt att hon hittat doften.

Så på lördag bär det av norrut. Jag hoppas så klart på ett ömsesidigt tycke men oavsett vad som sker så är det alltid spännande med nya platser och möten.

Inga kommentarer: