lördag 7 mars 2015

Vi gick loss på syrenerna

Idag gick Sebastian upp vid sextiden för att åka skridskor med Bråvallaskrinnarna. Jag låg med gott samvete kvar i sängen några timmar till och gick sedan upp och bakade en kaka.

Efter frukost gick jag och Movi ut på innergården där vi bestämt träff med övriga grannar i Trädgårdsgruppen. Vår plan för dagen var att gå låss med motorsågen på syrenerna. Och så gjorde vi. Höga och vildvuxna sågade vi ned de stackarna några centimeter övanför marken. Tungt var det att såga och mycket sly blev det att släpa. Vi hade att göra en hel dag. Tur att jag bakat en kaka till fikat, många bitar gick det åt per person för att vi skulle orka jobba.

Sebastian kom hem efter 37 km på skridskor. Jag var riktigt stolt över min lärjunge som för första gången åkt så långt. Sebastian blir bara bättre och bättre. Synd att skridskosesongen snart är slut. Men har vi tur börjar den tidigt i år, förhoppningsvis redan i november. Och det är inte så långt kvar till november konstaterade vi förnöjt när vi satt hemma i soffan och resonerade.

Inga kommentarer: