lördag 28 mars 2015

Movis kamp

Premiärturen med cyklarna och kärran Svansen rullade denna soliga eftermiddag. Våra eviga äventyrsvänner Sas och Molly hängde med även när långfärdsskridskorna bytts ut mot cyklar.
Denna eftermiddagstrevlighet avslutades med att Movi smet och skulle uppfostra grannens kamphund. Jag brukar alltid ha extra koll på Movi när jag ser att grannen är ute med sina hundar men denna gång var de bakom huset och Movi upptäckte dem först. Jag antar att hon tröttnat på att den alltid skäller på henne men hon tog nog aldrig in i beräkningen att det var just en kamphund hon sprang fram till. Jag sprang efter och tog snabbt fast Movi men grannhunden hann hugga tag i Movis halsskinn och där låste den sitt gepp. Det blev en stund av kallsvett medan både jag, Sebastian och grannen kämpade för att få hunden att öppna dess käkar.
Movi kom undan med livet i behåll när käkarna efter ett tag släppte. Hon tog med sig ett blodigt sår medan jag och Sebastian tar med oss lärdomen att ha stenkoll på Movi här hemma.

Inga kommentarer: