fredag 19 maj 2017

Jag älskar dig

Jag kommer hem efter en trevlig personalfest med god mat och mycket mingel. Inte en droppe alkohol har jag druckit men kropp och huvud fylls iallafall av ett härligt rus. Sommarkvällen är ljummen. Skratten från festen klingar fortfarande i mina öron.

Jag tar ut hundarna i parken. Denna är full av folk som hänger, leker och äter picnic. I ett lugnare hörn av parken där det blott finns en ensam hare som flytt från alla människor leker jag med Myra och hennes knut. Jag kampar med henne och kastar knuten. Hon hämtar den och kommer med den till mig i full fart. Som vi lekt och tränat på detta. Äntligen har Myra börjat förstå att hon måste komma med leksaken till mig för att det ska bli kul.

Efter lite lek stoppar jag knuten i fickan och kopplar Myra. Vi går genom parken förbi människor, barn och hundar. Myra går med pigga glada steg och har hela tiden ögonen på mig, redo om det skulle komma mer lek. I denna spirande sommarnatt kan jag inte annat än säga till min glada vän "jag älskar dig Myra", om och om igen.

Inga kommentarer: