onsdag 24 maj 2017

Dessa underbara försommarkvällar

Idag hade Sebastians axlar sjunkit ett par meter. Studentens krav och måsten verkar ha avtagit rejält. Jag passade på att fråga om han ville med ut och cykla och han var inte sen med att tacka ja. Äntligen fick jag för första gången på länge spontant hänga med min tvåbenta sambo. Annars har det varit mycket fyrbent sällskap på sista tiden. Inte för att det är något fel med det men kul är det ju när vi kan vara samlade allihop.

Vi packade sallad och the till middag och drog iväg. Jag passade på att dra kärran med båda hundarna i, totalt 31 kg, då jag behöver träna inför sommarens cykelsemester.

Vi tog ingen längre tur utan beslutade oss för att upptäcka närområdet. I söndags när jag promenerade mot skjutbanan hade jag sett fina stigar och fält som jag ville visa Sebastian. Vi cyklade mot Vilbergen och Klockaretorpet samt snurrade runt på stigar och grusvägar däromkring. På ett sätt valde vi ett lustigt ställe att cykla på. Lagom tills vi lämnat skjutbanans dånande skott bakom oss cyklade vi genom en avfallsplats. Då vi passerat denna öppnade fina gröna fält upp sig, dock närmade vi oss E4 istället. Vi intog vår middag i ett älgtorn med grönskande fält runt omkring oss samt ett ständigt sus från motorvägen.

Hundarna var dock väldigt nöjda över att komma ut och jag och Sebastian tyckte det var skoj att upptäcka nya vägar vi inte cyklat på innan. Hundarna fick springa när vi cyklade på mindre grusvägar och stigar. Myra älskar att springa och spurtar gärna med en väldans fart då hon precis kommit ut ur kärran. Efter en stund har hon ett bra och lagom tempo som hon kan hålla en länge stund.

Movi sprang även hon med fantastisk kraft och njutning när hon lite senare än Myra fick komma ut ur kärran. Fartvinden blåste i Movis ansikte och hon tog verkligen ut stegen på ett underbart sätt. Det var en ren och skär njutning att få se Movi springa idag. En kortare bit men jisses vilken kraft tanten har.

Det var knappt så att jag ville gå in när vi kom hem. Så ljummen och härlig luft. Jag var dock ensam om att vilja stanna ute. Hundarna var helt färdiga och längtade efter att få ligga och snarka hemma i soffan.

Inga kommentarer: