söndag 25 september 2016

Sista doppet

Det är inte en riktig helg om jag inte får åka ut i skogen med mina hundar. Ibland har jag turen att få med mig Sebastian som tar en paus i pluggandet för att andas lite skogsluft. Övre Glottren är en av mina favoritutflyktsmål. Dit åkte vi idag. Hundarna fick springa fritt, leka människosök, äta godis och dricka av det friska vattnet i sjön. Vi människor blev badsugna mitt upp i alltihopa. Något bad hade vi inte planerat så det blev till att näcka. Vem av oss som kom på idén att bada i slutet av september vet jag inte men badgalna som vi är var det ingen som bangade på årets kanske sista dopp. Några kalla nätter har det inte varit direkt så vattnet var fortfarande lätt uppvärmt från sommaren men det var ju inte så att en ville ligga i speciellt länge. Uppfriskande var ordet. När vi sen satt och fockade på klippan hoppades vi att det inte ska dröja många månader innan vi glider fram med långfärdsskridskor över detta vatten.


















Inga kommentarer: