måndag 5 september 2016

Morgonstörning

Morgonpromenad i parken. Som vanligt har jag godis med för att passa på att träna kontakt. En person med en hund närmar sig. Jag tar fram godis, Myra sätter sig ner och tittar på mig. Jag lyckas behålla den fina kontakten när hunden går förbi. Men nej den går inte föbi. Ägaren stannar och kommenterar min valp. Jag informerar att jag håller på att träna att den inte ska bry sig om andra hundar. Ägaren står kvar och säger att det måste vara svårt för en så liten. Jag kämpar med att hålla kontakten med Myra och tittar inte på ägaren som står framför mig och håller på att släppa fram sin hund mot Myra. Jag säger att det är extra svårt när hunden stannar. Ägaren förstår äntligen vinken och går vidare samtidigt som den i farten upplyser mig om att de måste få hälsa lite när hunden är så liten. Jag svarar inte på den.

Inga kommentarer: