måndag 16 maj 2016

Vi slipper iallafall leva på nudlar i sommar

Så drog budgivningen igång på riktigt och det har varit en riktigt spännande dag. Jag och Sebastian använde en taktik som vi blivit tipsade om av vår granne som är mäklarassistent. Vi lade ett och samma ganska höga bud hela tiden. Pokerface in i kaklet även när pengarna började sina. Och sina gjorde de så pass att jag fick låna ytterligare en slant av mamma och dra till med ett bud som låg över min smärtgräns. Det var ett par underbara timmar de timmar som vårt bud var högst. Sen smällde det till och vi var ute ur leken.

Jag och Sebastian kommer iallafall inte att behöva äta nudlar hela sommaren. Även fast vi inte kommer äta våra middagar med utsikt över en sommaräng och vatten kan vi iallafall glädjas åt det.

Nu när tankarna om stugan sakta sjunker ner i mossan känner jag att de förväntansfulla valptankarna börjar krypa sig allt närmare på skinnet. Valpen kan ingen ta ifrån oss och det känns riktigt bra.

Inga kommentarer: