lördag 28 maj 2016

Rödgölen, en ny favorit i repris

Idag tog jag med mig mina friluftsvänner Sas och Erik till Rödgölen för en vandring i skogen med picnic. Hundarna Movi och Molly var så klart med, glada som vanligt över att få nosa runt i skogen.

Vi tog den långa rundan så att vi gick runt hela reservatet. Förra gången jag och Sebastian var här tog vi genvägen men då hade vi dessutom skippat att ta med picnic på grund av att det regnade. Det misstaget gör jag inte om. Regn är ingen orsak till att inte fika då det finns vindskydd.

Denna gång slapp vi dock regnet och kunde inta vår picnic nere vid tjärnen Stora namnsgölen där det finns en brygga. Vi satt där länge och väl och njöt av vårt fika, pratade och bara lyssnade på och tittade på naturen.

Efter att ha varit ute i flera timmar i skogen var jag ändå inte redo att gå in när jag kom hem. Jag och Movi stannade ute någon timme till och tog oss an en rabatt full av ogräs tillsammans med en granne som inte heller hade lust att gå in efter sin promenad. Dessa ljumma försommardagar är härliga dagar. Tiden hade gärna fått stå still om det inte vore för att jag och Sebastian väntar tillökning i familjen. Valpen Myra alltså.

Inga kommentarer: