onsdag 18 november 2015

Nu springer vi igen!

Sebastian hade lagat blomkålsris med rödbetssallad när jag kom hem. Kom in, kom in i värmen och ät var hans budskap när jag kom hem. Nej tack, sa jag, jag ska ut i höstmörkret och springa 5 km i skogen.

Så klädde jag på mig och Movi reflexväst och vi drog ut. Vi gick raskt upp till skogen och sen sprang vi två varv i elljusspåret. Jag hade med godis i fickan denna gång för att belöna Movi med när vi kämpat oss upp för backen.

Jag är så stolt över Movi som hänger med på detta utan att klaga. Och jag är stolt över mig som tar mig ut fast det är mörkt och ruggigt. Nu är det andra gången på tre dagar jag springer. Det är även andra gången på säkert två månader. Men nu har jag iallafall kraft och energi att springa så nu kommer Movi inte att få ligga på latsidan längre.

Inga kommentarer: