fredag 27 november 2015

En originell fredag

Ikväll fick jag och Sebastian besök av Eva som är vår acroyogakompis. Vi körde lite acroyoga tillsammans. Övade på att stå på huvudet och på händer samt flög varandra. Jag var lite trött i benen sedan gårdagens springtur men basade både Eva och Sebastian då de flög. Det innebär att jag lyfter dem med mina ben. Jag orkar inte göra några längre program när jag basar utan lyfter mest och håller dem i luften en stund innan jag faller åt sidan. Eva är riktigt duktig på att basa. När jag flyger på henne får jag en avslppnande flygning med både stretch och massage.

Movi var på sin vakt hela tiden när vi flög. De gånger jag vinglade till och föll ihop med min flygpartner kom hon genast och kollade att jag var okej. Hon stod ovanför mig med huvudet hängande ner mot mitt ansikte när jag låg på golvet. Min lilla skyddsängel slickade migpå munnen för att kolla att jag var okej.

Senare blev det dock min tur att skydda min skyddsängel. Jag gav Movi ett ben av en torkad djursena eller något sådant efter vår acroyoga. Jag tyckte att hon väntat på oss så länge och behövde något skoj att göra. Movi var ganska glupsk och satte i sig detta ben rätt snabbt. När benet var borta började hon gå runt och skrika. Jag tog tag i henne och tryckte ner min hand i halsen. Där nere kände jag att nenet satt. Hon slet sig och fortsatte gå runt och skrika. Då lade jag henne på golvet och höll henne så att jag kunde trycka handen änn djupare ner i halsen. Movi tyckte det var otäckt och rörde på huvudet och munnen. Jag fick några bitmärken på handen men benet åkte ner i magen. Efter det kunde Movi andas ordentligt och äta fil. Sen var det dags att ta ett oriligt varv runt lägenheten och så kom benet och filen ut i en slemmig massa och vi alla kunde pusta ut.

Mina bitmärken på händerna sved sådär skönt när dramatiken denna kväll lagt sig och vi kunde i lugn och ro äta upp vår middag. 

Inga kommentarer: