lördag 14 november 2015

Fullt ös och mys i skogen

Sas bjöd med mig på en utflykt till Lilla Älgsjön med honom och barnen. Vi packade in oss två barn, två vuxna och två hundar i bilen tillsammans med mat och varma kläder.

Sas gjorde upp eld till korvgrillning medan jag, Majken, Uno och hundarna lekte i skogen. Movi tyckte att det var väldigt roligt att leka jaga och kurragömma. Det är helt underbart att gömma sig bakom en sten och höra hur Movi kommer springandes och frustandes genom skogen för att leta upp mig. Vilken energi och glädje att bli uppnosad av det bästa jag har.

Efter leken i skogen smakade det riktigt gott med korv. Det blev skugga där vi satt så vi tog fikat på en solig klippa lite längre bort. Jag och Sas fick ett varsitt barn i knät att gosa med, hudarna höll sig tett intill, mellan oss och pepparkaksburken.

På vägen hem svängde vi föbi Willys där barnen fick handla godis och jag mat. Uno satt i min korg och tog emot varorna. Han talade även om för mig när jag inte fick handla något mer. Korgen blev snabbt full och då hade han varor upp till bröstet.

Inga kommentarer: