onsdag 27 april 2016

Humlan är redo

Idag lämnade jag in bilen Humlan till en verkstad för att sätta på solfilm. Det är sista steget, efter att han utrustat den med galler, för att göra det bästa av vår lilla bil så att den kan passa två hundar som kommer sitta och andas där bak och ska dela på luften i bakluckan. 

Vi testade först att beställa hem färdigskuren solfilm via nätet som bara skulle vara att montera på. Den passade inte vår bil så vi fick inte dit den. Vi skickade tillbaka solfilmen och gick till en riktig verkstad. När jag hämtade bilen på eftermiddagen var den inte bara mörk och fin i rutorna, den var också tvättad invändigt och utvändigt så det var verkligen som en ny bil. Han som monterade på sa att han haft svårt med alla hundhår som flög runt så han valde att göra rent den. Movi godkände iallafall jobbet och tyckte att det var ett fint minne att ett av hennes mjuka små hår fastnat mellan glaset och solfilmen.

Idag var fjärde gången på mindre än en vecka som jag tränade rallylydnad på en riktig bana med Movi. Det har blivit extra mycket nu när jag precis har träffat några nya träningskompisar. Och så hade vi vår kurs idag med skyltar från avancerad- och mästarklass. Jag koncentrerade mig på de lättare skullarna för att inte lära mig allt för mycket nytt inför nästa helgs tävling. Movi var duktig idag igen, inte alls lika hoppig och mosig som hon var igår. Dock blev hon lite låg och avslutade dagens träning med att tappa lusten på grund av att en annan hund kom av sig och började bråka. Det blev lite stå hej kring detta med människor som skrek för att stoppa hunden. Movi gillade varken det eller bråket så då slutade hon vifta på sin glada svans tills vi gick av banan. Hon fick avsluta kvällens träning med ett godisspår borta på ängen istället. Då viftade svansen igen och hon blev sitt vanliga hundjag.

Nu ska jag och Movi ta en paus från träningen till på tisdag. Sen är det vara att se hur det går på tävlingen.

Inga kommentarer: