fredag 22 april 2016

Hot och kortspel

Kvällen slutade med kortspel istället för att se klart Xavier Dolans film Mommy. Det var helt enkelt ingen film som passade tillsammans med sushi. Allt plockande med pinnar och ris som föll samman gjorde att jag missade halva dialogen. Och så var det det där med att Xavier själv inte var med i filmen. Det är hans uppenbarelse som gör halva filmen. Och de snygga klippen gör andra halvan. Mommy hade inget av detta tycker jag. Det blev sushin som tog över.

När sushin var slut men inte filmen bestämde jag och Sebastian oss för att spela kort istället. Sebastian lärde sig att fuska i vändtia innan han ens lärt sig reglerna. Han var en jäkel på att fuska. Jag tror att bluffstopp skulle passat honom bättre. Hade jag bara kommit ihåg hur en spelar det. Jag fick hota Sebastian med att vi skulle spela vändtia tills han lärt sig reglerna och slutat fuska. Efter det behövde vi bara spela en gång till. Hot är en effektiv metod för inlärning.

Inga kommentarer: