måndag 25 april 2016

Glädjerus

Idag har jag hela dagen gått omkring med fjärilar i magen. De senaste dagarna har jag tittat i telefonen efter nyheter varje dag. Snart kommer de, snart kommer de! Denna vecka skulle det ske. Jag var helt inne på att de skulle komma på onsdag. Jag kollar iallafall Facebook direkt när jag kommer hem från jobbet. Jag bara skriker och Sebastian undrar om något är fel. Nej inget är fel. Det är bara bra. Valparna har fötts och vi får alla ett glädjerus. Inklusive Movi som inte alls vet vad hon är glad för. Hade hon vetat varför vi skrek hade jon inte varit glad. Du ska bli mormor ropar jag, Movi ska bli mormor.

En brun hane, två svarta tikar, tre bruna tikar. Sex små friska valpar har idag fötts av Australien Mates Come Bye Hedda. Pappan heter Outback Drovers Amazing Blinq och bor i Holland. Om några veckor åker vi till Skåne för valpbesök och till midsommar börjar småvalpslivet.

Inga kommentarer: