söndag 24 maj 2015

Slösöndag

Imorse när jag var ute med Movi i parken kännde jag att jag ville stanna tiden. En ljummen försommardag när grönskan är som vackrast. Och så söndag på det. Det kan omöjligt bli bättre.

Dock kunde jag inte stanna tiden men jag kunde välja att använda tiden på bästa sätt. Det gjorde jag genom att äta långfrukost i bersån på innergården och prata med grannarna och Sebastian. Efter frukost tog vi en fika direkt med the och tårta som blivit över från kalaset igår.

När dagen blivit eftermiddag och lite till var jag redo att ta mig för en annan uppgift. Jag, Sebastian och grannarna tog då en cykeltur till Styrstad keramik där vi fikade lite till.

Movi följde med i sin kärra och fick som vanligt springa en bit på grusvägen. När vi kom hem mötte katten Modesty upp oss och Movi lånade ut sin kärra Svansen till henne.

Inga kommentarer: