söndag 10 maj 2015

Cykla till dundret av åska

Söndagens cykling blev nästan fem mil. Jag drog kärran Svansen med Movi drygt halva turen. Varje backe är tung och seg. När jag tänkte på hur otroligt mycket träning jag fick av min tjugo kilo tunga last fick jag energi att fortsätta en backe till.

Denna dag var betydligt mycket mer molnig än dagen innan men dock helt vindstilla. Vi fick några skurar regn över och. En såg vi komma som ett band över viken precis när vi skulle göra upp eld. Tur att Sas hade med sig en regnponcho som vi kunde skydda det stackars virke vi lyckas samla ihop med, annars hade vi fått äta kalla korvar till lunch.

En annan rejäl skur fick vi över oss när vi hade ungefär en mil kvar hem. Då var det bara att cykla på i ösregnet och känna hur benen blev dyblöta. Hade jag tänkt på att det skulle regna när jag gav mig ut hade jag nog inte varit så sugen. När jag trampade mig fram över forsen på vägarna och dundret av åska i horisonten tyckte jag dock att det var både spännande och mysigt. Inte minst då jag visste att jag var på väg tillbaka till stugan.

Inga kommentarer: