söndag 3 maj 2015

Andra tävlingen

Efter en så god start som i fredags var jag i gott mod när jag och Movi åkte till vår andra tävling i rallylydnad. Jag hade inget annat i sikte än att ta hem det sista poänget och vinna.

Jag och Movi värmde upp i god tid innan vår start. Precis som sist kändes hon lite seg. Dock höll segheten i lite även då vi gick vår bana. Movi var duktig och gjortde momenten rätt men hon var sen med att sätta sig vid ett par tillfällen.

Någon vinst tog vi inte hem men vi fick dock 92 poäng för vår insats så vi kämpade på bra. Vi fick fina kommentarer och blev också påminda om det jag redan visste, att vi gick lite väl långsamt.

Nu sitter jag på en stol i solen. Jag och Movi har gjort vår första insats som funktionärer i mästarklassen. Movi kunde sitta still i dryga minuten innan hon tröttnade och lade sig ner.

Jag kommer att åka nöjd härifrån. Jag är nöjd med de poäng vi fick ihop, trots att det inte kändes helt bra. Jag har också fått se många fina hundar och pratar med trevliga människor.

Inga kommentarer: