fredag 6 februari 2015

Veckans 6 - 1

Min 6 - 1 vecka börjar lida mot sitt slut. Sex dagars skidåkning och en dags vila. Dagens skidåkning som var den fjärde under veckan blev ett trevligt varv runt femkilometers spåret i Vrinnevi samt ett extra varv på ett färdigspårat fält. Vi skidade fram under solnedgången och medan dunklet sakta lade sig över träden. Plusgraden ute gjorde snön lite halkig men jäklar vilken fart det blev i nedförsbackarna. Bra träning för både min och Sebastians balans.

Även lilla Movi har fått rutin på åkandet. Hon vet när det finns tid över för en sväng in bland träden för att lukta på något gott samt när hon ska göra sig beredd att följa efter mig som ett skott i en nedförsbacke. Hon är underbar att ha med på tur och viker aldrig av från vår sida.

Nu avsutar jag min femte dag i 6 - 1 veckan med chokladmousse smaksatt med whiskey toppat med hallon. Recept kommer nedan:

Smält 100 gram 70%ig choklad. Rör ner en äggula i den smälta chokladen. Vispa valfri mängd grädde. Rör ner några matskedar whiskey i grädden. Rör ner chockladen med äggulan i grädden och rör tills allt blandats väl. Ställ in i kylen tills du ska äta.

Inga kommentarer: