söndag 15 februari 2015

Valrossar i solen

Himlen var grå och luften fuktigt ruggig på förmiddagen när jag Sebastian, grannen Sebastian och hundarna Movi och Molly packade oss in i bilen för att åter igen prova att åka skridskor på Svängbågen. Denna gång hade vi bättre lycka. Isen hade blivit väldigt hård och fin på den plogade banan. Vid sidan av banan fanns en rand av snö där hundarna kunde springa och få riktigt bra fäste.

Den första biten åkte vi i rejäl motvind. Benmusklerna fick kämpa ordentligt och Movi hade det mycket lättare att ta sig fram än mig. Senare blev det lite mer lä och solen tittade fram och värmde våra ansikten. Vi vände om och fick medvind fram till fikastället. Det gick så fort så att jag stupade över randen att snö när jag styrde mot land.

Fikat i solen var det bästa på länge. Vi lyckades hitta en plats i lä där vi slog oss ned på den varma bara marken. Efter maten låg vi som valrossar i solen, grannen Sebastian och jag med en varsin hund på magen.

Jag och Sebastian börjar prata om att köpa nya skor med lättare kängor och lös häl. På vägen hem stannade vi till vid XXL och provade ett par, de satt som ett smäck på foten. Jag blev tyvärr inte mindre sugen.

När vi kom hem somnade Sebastian på soffan, så klart med skridskoboken på magen. Den kan han inte skiljas ifrån.

Inga kommentarer: