tisdag 29 oktober 2019

Rastlöshet

Jobbet känns inte stimulerande. Inte kommer det ut några nya spännande hus på hemnet. Höstmörkret kryper sig på och visst tar jag mig ut på promenad och springturer men det blir för det mesta i samma elljusspår. Just nu händer det inte speciellt mycket skojiga intressanta saker. Det var då jag kom på att jag skulle kolla efter katter på blocket. Livsfarligt enligt min kollega. Hon skulle aldrig utsätta sig för det. Nu när jag gett mig in i det förstår jag varför. Blocket kryllar av söta katter i alla färger och former som letar efter nya hem. Bara att lyfta telefonen och ringa så vips blir en med katt.

Jag har ett litet problem dock. Jag är kattallergiker. På något sätt ska jag dock komma runt det problemet, men inte nu. Då kommer vi åter till det där med hus. När jag och Sebastian flyttat ut på landet ska vi ha en katt. Eller kanske två. Jag ogillar starkt möss och råttor så jag ser heller ingen annan utväg. Katten får bo i ett uthus eller så får den ha tillgång till vissa rum i huset. Jag får fortsätta surfa på hemnet så får jag hänge mig åt katternas Blocket efter det. Någon raskatt är jag inte intresserad av. Jag vill ha en ordentlig bondkatt. Gärna svart med vitt, grå med vitt eller kanske röd. Det finns också grå med rött i de är också söta.

Myra är så nyfiken på katter. Min dröm är att hon ska ligga i sin säng och mysa kramandes en katt. Sen ska så klart den nya hunden också ligga där och mysa. Vi ska ha så många djur jag och Sebastian. Jag har så mycket kärlek till djur att ge att jag ibland tycker synd om Myra som måste ta på sig att vara ensamdjur här hemma. Det blir nog bra att portionera ut kärleken lite.

För ett år sedan när jag var såhär rastlös råkade jag övertala Sebastian att vi skulle ta hem en hund på prov. Det var då Lyssa flyttade in och vi gav det ett ärligt försök men det blev inte bra. Att gå på dessa spontana infall blir oftast inte bra. Men att långsiktigt planera och vara överens både jag och Sebastian, då blir det bra. Myra var väl planerad och efterlängtad när hon kom. Vi är båda så glada över att hon flyttade in hos oss.
Bilden är från Blocket. En liten skönhet som inte kommer att flytta in hos oss men drömma går alltid

Inga kommentarer: