tisdag 1 oktober 2019

Myra hos hundmassören

Idag fick Myra komma till Ywonne som är hundmassör på Hippofisica. Jag bokade in en genomgång av Myra för att kolla om hennes muskler är okej då hon rör sig så mycket. Jag vet själv när jag stretchat henne att hon känns lite stel på vissa ställen. Ywonne gjorde en ordentlig genomgång då hon kände och klämde på Myra samt kollade rörligheten genom att sträcka ut hennes muskler. Hon var lite stel i ländryggen och höftböjaren. Precis som sin matte. Det är ju inte konstigt att vi drar på oss samma krämpor då vi utför samma typ av fysisk aktivitet.

Myra fick ligga ner på sidan på madrassen och ta emot en djupvågsbehandling då Ywonne körde en vibrerande maskin med en kula på över musklerna på Myras kropp. Myra låg helt stilla och tog emot behandlingen, ibland blev ögonblicket extra tunga. Det verkade som att hon tyckte att det var skönt och avslappnande.

Efter femtio minuter var vi klara med allt så det blev en ordentlig genomgång. Myra var glad som vanligt och gick runt och viftade på svansen. Nu har vi fått i läxa att stretcha Myra efter varje hårdare fysisk aktivitet och så rekommenderas vi komma tillbaka en gång i halvåret för att bibehålla smidighet och mjuka muskler. Det ska vi nog klara av.

Efter behandlingen fick Myra åka hem och vila medans jag, Sebastian och Sas åkte till Vrinneviskogen för att träna inför höstmilen. Det var en utmaning för mig att dra iväg och springa efter att det mörknat men när vi väl kommit igång var det skönt som alltid. 



Inga kommentarer: