måndag 3 augusti 2015

Svenska fjällen går lika bra

Förrra veckan bestämde jag, Seba och Sas oss för att åka till Norge. Jag har länge drömt om att åka dit men aldrig kommit iväg. Så vips skulle vi åka och vi bestämde oss för de två allra häftigaste sevärdheterna som Trolltunga och Predikstolen med ett stopp i Oslo på vägen dit. Vi skulle åka bil och vandra och tälta och hundarna skulle följa med. Så häftigt med Norge.

Sen dök jag in på en hemsida och insåg att det inte alls var så enkelt att ta med hundarna som vi trott. De skulle ha pass och två vaccinationer. Den ena mot bandmask skulle de ta några dygn innan. Jag ringde veterinären för att boka tid och attans, veterinären berättade att den mot rabies ska tas minst 21 dygn innan. Skulle vi åka till Norge och lämna hundarna hemma? Vandra i fjällen utan våra bästa vänner? Vi övervägde det ett tag men kom sedan på att det blir ju inget roligt. Att ha med våra hundar var ju halva grejen. Det var ju därför vi ens funderat på att vandra. Svenska fjällen är ju allt bra vackra också. Och Norge finns ju kvar. Då har vi redan nästa års semester planerad, och vi vet vad vi ska göra minst 21 dygn innan avfärd.

Nu har Sas pratat med en kompis till honom som har en stuga i fjällen som vi kan låna. Nya planer nya äventyr. Jag längtar redan till fjälls!

Inga kommentarer: