torsdag 1 maj 2014

Valborg med skatter och flera ombyten

På valborg fick jag besök av mina vänner och tidigare arbetskamrater Karin och Anna med familjen Franka och Jesper. Karin och jag fick förmånen att lära känna lilla Franka lite mer och vi tre märkte snabbt att vi hade gemensamma intressen. Äntligen fick jag tillfälle att visa mina skatter i form av snäckor, torkade bönor, glaspärlor och halsband. Franka provade med glädje både halsband och örhängen och var dessutom inne i min garderob en tre gånger och satte mig i aktivitet genom att plocka fram passande klänningar. Det blev mycket glans och många ombyten den kvällen.

Franka lockade fram både barnet och mormodern i mig. Jag kom att tänka på min barndoms besök hos mormor. Hur spännande hennes samlingar av knappar, stenar och sköldpaddor var och garderoben med guldskor och de många handväskorna i.

Foto: Karin Björkman

Inga kommentarer: