lördag 17 maj 2014

I fåtöljen

Jag satte mig i fåtöljen som numer är Movis för att vila efter frukost. Från den ena sekunden till den andra hade jag en stor hund i knät. Ibland är det svårt att förstå hur förflyttningen går till men det är som att Movi ställer sina tassar lite lätt på kanten där hon får plats och sedan viker sig ner över knät där hon lägger sig till rätta. Hon använder samma manöver då jag ligger i soffan och hon kommer och viker sig fram så att hon ligger på sidan på min magen.
  

Denna vecka var jag i Växjö och i Malmö med jobbet totalt två nätter. Det var trevligt att vara på utflykt och att skapa nya bekantskaper samt komma närmare kollegorna. Då Sebastian jobbar långa dagar och kommer hem mitt i natten fick Movi vara hemma hos min jobbarkompis Boel och hennes man Mats. Movi tog med sig Mats som är pensionär på många promenader genom Norrköping och jag förstår det som att de fick ett fint utbyte av varandras sällskap. Boel hade uppskattat övernattande Movis sällskap och morgonritualen med kelande i sängen och lätta slag med tassen hade varit den samma hemma hos Boel och Mats som hos oss.

Att komma hem på fredagen och träffa Sebastian och Movi var fantastiskt trevligt. Jag är gläds över att Movi trivts hemma hos Mats och Boel och att hon delat med sig av sin glädje i utbyte mot att hon fick vara där.

Inga kommentarer: