söndag 27 april 2014

Frukostdejt med cykling

Idag sällskapade Erica mig på en cykeltur. Vi började med frukostdejt hemma på innergården och cyklade sedan till Styrstad. Det är många gånger jag cyklat föbi Styrstads gårdsbutik  men jag har aldrig varit inne. Med Ericas sällskap passade jag på att gå in. Det var en trevlig liten butik med mycket fin keramik. Damen som var där frågade oss om vi ville ha fika, de bjöd på toscakaka idag. Detta kunde vi inte tacka nej till. Så vi fikade i solen och fick dricka ur stengodset som damens dotter tillverkat och som säljs i butiken. Ett bra säljknep då jag blev sugen att komma tillbaka och köpa ett par koppar av den modellen jag drack ur. När vi satt där i solen tittade jag på huset och björkarna och drömde mig bort att jag bodde där. Fikat gjorde oss kissnödiga och vi fick lov att låna toaletten som låg inne i boningshuset. Det lilla jag såg av huset gjorde mig inte besviken och inte heller mindre avundsjuk på keramikmakaren som bor där.

Cykelturen fortsatte sedan mot Lundby och så hem längs E4an. Hemma mötte vi upp Sebastian och Movi så cyklade vi till Hallvars där Erica bjöd på glass. Nu är jag hungrig, trött och något varm om kinderna. Denna helg har bjudit på mycket sommar, jag hoppas få mer av detta i år.

Inga kommentarer: