tisdag 26 februari 2013

Kusiner som bär

Här kommer en kusinbild som vi tog på begravningen. Jag tror inte att det går att missa vilka som är syskon bland dessa bär. Det är bara Lisa och Henrik som inte kör på likadana frisyrer bland syskonen.


Denna bild visa hela syskonskaran som nu tillhör de äldsta i familjen.


Lilla jag har helt plötsligt hoppat upp ett steg i generationstrappan och tillhör nu den näst äldsta generationen i min familj. Inga far- eller morföräldrar kvar. Dock är jag yngst av alla kusinerna. Pappa min som står mitt framför tavlan i svart kavaj var bara barnet när faster Anita blev tillsammans med Lennart. Han har gått miste om många deceliter vispgrädde då storsyskonen och deras pojkvänner satta ner tårtspaden ett par centimeter framför där de skulle skära sin tårtbit och drog grädden framåt så att det knappt blev någon grädde kvar till lillebror Bo. Den förlusten av grädde har pappa Bo tagit igen sedan många år tillbaka.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Kul bilder, men ska det inte vara Lisa och Henrik ;)

Jennie sa...

Så heter de ja...

kusinen ! sa...

Ja ja är man inte med i datorn själv så får man ha en kusin som ser till att man ändock blir med.