söndag 10 februari 2013

Discoljus och klövervasselin

Igår var en härlig dag. Efter att jag sytt och haft det mysigt hemma på dagen samt tränat, vilket idag känns rejält i musklerna, bev det fest här hemma på kvällen. Några kompisar från jobbet och från andra håll kom till oss. Det blev en kul kväll med mycket skratt. Efter samtal, musiklyssnande och melodifestivalen på tv gick vi till Pop Orange för att dansa. Att vi tog oss ut var en bedrift. Jag som så ofta bangar. Igår blev det till och med jag som fick dra med mig de partyprissar som önskat festen ut. Erik som var danssugen satte äggklockan på ringning flera gånger för at visa att det var dags att gå.

När vi kom ut var det dans till blinkande lampor. Björnstammens lysdiodfond var inlånad kvällen till ära. Vi dansade i en ring och fick då och då sällskap i ringen när någon full meddansare tappade kontrollen och backade in bland oss. Jag och Karin vek oss av skratt då vi upptäckte hur fint Sebastians läppar glänste i discoljuset av det klövervasselin hon erbjudit honom. Så lättroade var vi. Sebastian fnissade generat innan han dansade vidare i sin hoppande rytm som en liten pojke.

Karin som bor i Linköping sov över hos mig och Seba. När vi kom hem kokade vi the och bäddade en madrass till henne på golvet. Karin fick ett glas mjölk med gammal kaffesump i. Hur alla rena glas och koppar vi diskat i diskmakinen kunde innehålla kaffesump finns det bara en som kan svara på. Sebastian somnade fnissandes i soffan med thekoppen i handen. Jag bäddade ner honom i sängen och skjortan skulle prångt vara på. När vi vaknade på morgonen var det första han kommenterade att skjortan var på. Sen skrattade vi båda två då vi minndes kvällen ock Karin som också vaknat kom in och sällskapade oss i skrattet. Något mer klövervasselin kommer nog Sebastian inte våga använda men jag har upptäckt hur fint läppglans kan vara på killar.


Inga kommentarer: