lördag 27 december 2014

Skidor i gnistrande solsken

Igår och idag fick jag äntligen åka skidor. Solen sken och himmelen var klarblå. Trots att termometern visade minus 16 grader på förmiddagen gick det snabbt att bli varm och svettig när jag stakade mig fran i solen på sjön. Efter en vända lämnade mitt sällskap Sebastian, Sofie och Murphy mig. Movi och jag gick upp till stugan och fyllde på våra vätskereserver och tog sedan en till tur. Jag njöt till fullo av att åka i egen takt och titta ut över den gnistrande snön. Känna att det hettade på kinderna av utelivet. Movi följde så snällt efter men hon hade säkert svårt att förstå varför vi gnatade i samma spår fram och tillbaka på isen.

Medan vi fegisar åkte skidor inne i viken begav sig mina släktingar och grannar idag ut på skridskor över fantastiska glansisar ute på korsälven. Där ute hade isen lagt sig efter att snön kom så där fanns inte en gnutta snö. Vi fick en bild skickade till oss så jag delar med mig av vad de fått uppleva. Nu när de provåkt och om natten blir kall kanske jag vågar följa med på en tur imorgon.

Inga kommentarer: