onsdag 24 december 2014

Jul i stugan


Nog blev det jul allt trots att alla julklappar öppnades för flera dagar sedan. Snö och is fick jag också precis som jag önskat. Isen var dock inte särskilt tjock så Sebastian gick igenom med foten och halva benet när han skulle fotografera en spricka på isen. Tur att han hade ullstrumpor som gick att vrida ur hyfsat så att han inte förfrös foten de fyra kilometrarna hem.

För mig och Sebastian är detta första vintern med Movi. Hon reagerar som vi andra på kyla och snö och får extra energi och skutt i benen. Jag har verkligen sett fram emot detta och jag njöt av varje steg när vi var ute och hundarna sprang lösa i detta vinterlandskap. Jullovet på landet börjar bra. Jag har laddat upp med böcker och vinterkläder och jag tror inte att jag ska få tråkigt en sekund.

Inga kommentarer: