torsdag 4 december 2014

Saltsjöbanan tog oss till Thailand

Tog tåget till Stockholm med mina kollegor kollegor för att sedan åka vidare med Saltsjöbanan till dess slutstation. En lång dag med mat, fika och möten avrundades med en social aktivitet. Pepperkakshustävling. Vi delades upp i lag och alla lag fick samma sats av mer eller mindre raka hemvakta delar. Till vårat förfogande fanns också mängder av glasyr samt olika dekorering. Vi uppmanades att vara kreativa och det tog mitt lag på stort allvar. Vi sade ja till alla idéer och det slutade med att vi firade jul på stranden i Thailand. Julbocken blev en gatuhund och ena fasaden en blinkande port in till semesterparadiset. Av nio hus var det vårat som vann och jag ropade högt av glädje.

Alla hus var väldigt fina. Antingen fyndiga eller väldigt välbyggda. Jag röstade på ett hus som visar Stefan Löfven ståendes utanför en stuga tillsammans med miljöpartiet. Löfven sträcker ut en stor hand till partierna i den borgerliga alliansen och bakom huset sitter Sverigedomokraterna i skammvrån. Valsedlarna inför ett eventuellt omval ligger redan förberedda vi sidan av huset.

Nu har jag ätit julbord och ska sova innan det drar igång med frukost, fika, mat och mer planering. Vår gård som jag befinner mig på är ett väldigt fint ställe där vacker arkitektur möter konst och natur.

Inga kommentarer: