söndag 28 december 2014

Med coachen på skridskor

Så kom den äntligen, årets första tur på långfärdsskridskor. Säkert den första turen på ett par år för min del. Tur att jag har så proffsiga släktingar som kan guida till de sökraste isarna och att jag slapp använda den extra uppsättningen kläder som jag hade packat ner i plastpåsar i ryggsäcken. 

Sebastian som åkte långfärdsskridskor för tredje gången fick en egen coach som sällskapade honom längst bak i ledet. Kusin Magnus som jag åkt med sen jag var barn tog på sig ansvaret över gruppens nybörjare och fick så ledes en trevlig pratstund på köpet. 

Efter ett par varv på korsälven åkte vi in till en ö och fikade. Som vanligt blir det lite kallt om fingrarna att stanna till och plocka fram fika men upplevelsen gör ändå att det är värt det. På vägen hem gick solen i moln och det blev genast kyligare. Skönt var det att sedan komma hem och älda i kaminen samt krama om Movi som i hemmets trygga vrå väntat på oss äventyrare.

 

Inga kommentarer: