Mamma och Sebastian föreslog att jag skulle dela min berättelse på SJ's facebooksida så den sista punkten var ännu inte satt. Jag gjorde som de förslagit och fick direkt svar.
Staffan från SJ's kundtjänst ringde upp mig några minuter efter att jag mailat mitt telefonnummer. Han var häpen efter att ha läst på min blogg och jag fick under samtalet beskriva min och Sebastians resa igen. Eftersom jag i mitt arbete dagligen ställer frågorna och lyssnar är det en speciell upplevelse att få vara den som blir lyssnad på. Staffan frågade och funderade. Han tyckte att det var synd att mina byxor gått sönder och att mamma hade fått köra så många vändor med sin bil. Staffan hittade så en lösning för att kunna återköpa en resa vi tidigare bokat och köpt ut och på så sätt skicka en slant till mitt konto. Innan jag tackade och lade på fick jag lova att köpa en bukett med fina blommor till mamma.
Med detta inlägg vill jag tacka Staffan som tog dig tid att lyssna och fundera. Tack även till mamma och Sebastian för att ni uppmuntrar mig att skriva. Med orden kommer uppgörelsen.
4 kommentarer:
Ojoj vilka strapatser ni är med på! Nu kommer jag för sent till jobbet för att jag läste hela serien :)
Ja Jennie det brukar alltid löna sig att vända sig till "den skyldige" i sådana här draman!! Vad härligt! Blompengar kan ni själva ta och köpa er något gott eller fint, det är ni värda efter den resan!!
Puss å kram, mamma
Helt underbart att kunna hinna med så mycket bra på grund av en i sig väl planerad tågresa. Grattis till Ditt sätt att sätta saker och ting på pränt. Mycket vackert skrivet, Jennie!
Tack till er alla. Kul att kunna dela med sig av lite spänning och äventyr såhär när vardagen just dragit igång. En blomma behöver det inte bli mamma men nästa gång du hälsar på ska vi se till att äta och dricka något gott.
Skicka en kommentar