söndag 24 mars 2013

Kjol blev tavla

Kursen Vitagefrossa på Tärna fortsätter inspirera. Ikväll blev jag pysselsugen och ville göra en ram med tyg där jag kan fästa mina Ecuadorhalsband. Jag hittade en barnkjol som jag köpt för ett anat år sedan och inte längre kommer i. Jag hade inte velat ge bort den då jag gillar tyget. Jag sprättade upp hela kjolen så att jag sparade varje liten överbliven del. Så klippte jag ut den ruta som behövdes till ramen. Under tyget, på kartongen som bär upp allt, fäste jag ett filt tyg. Allt med kontaktlim. Så limmade jag på tyget på det och klämde in kartongen med tyg i ramen. Hittar jag en passade färg ska jag måla ramen. Tills det händer limmade jag fast en kartong som är lika stor som ramen på baksidan av ramen för att hålla ihop allt. Dessa kartongdelar fans alla på ramen då jag köpte den men då satt det ett broderat hus på kartongen. Jag har alltså återanvänt alla delar utom huset som någon lagt ner mycket möda på. Det fanns också ett glas i ramen som jag har sparat till ett annat tillfälle.





Inga kommentarer: