söndag 31 januari 2010

Sommarstugekänsla mitt i Valparaíso

Söndagsförmiddag. Armar och ben vilar tungt emot den mjuka madrassen under mig. Min kropp är sådär avslappnad och trött som den bara kan vara i sommarstugans enkla atmosfär. Jag har nästan glömt hur det känns då jag inte haft sommarledigt sedan jag slutade grundskolan. Förmiddagsvindens friska andedräkt smeker mina lungor när jag släpper in Valparaíso genom fönstret. Handduken som hängt på tvättlinan utanför luktar sommarbris och torr sol. Kallduschen spritter mot min hud när badkaret blir en morgonsval sjö. Frukosten avnjutes i möbler från farmors tid och jag läser sagor för Sofia. Denna söndag på landet.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Underbart att ni flyttat och att ni trivs! Det ser mysigt ut med tékoppar och låter härligt med er högläsning....mamma

Sofie sa...

Vackert! Kan också berätta att du har en ny läsare till din blogg. Det är Isa på mitt jobb som tycker den är jättebra, precis som alla andra läsare!