onsdag 5 februari 2014

Badrumsrenovering: förarbetet

Det var länge sedan jag målade om en vägg. Jag är faktiskt lite spänd och förväntansfull. Lite rädd att jag ska kladda. Nu har jag gjort förarbetet klart. Tvättat ordentligt och tejpat runt lister, golv och tak. Ett gaska trevligt jobb till ljudet av Miss Lis glada stämma i bakgrunden. Såhär rent har det inte varit i badrummet sedan vi flyttade in. Sebastian gjorde för för arbetet innan han gick till jobbet, att plocka undan och skruva ner allt. De tråkiga gulnande rören ska också få sig en uppfräschning. Kanske redan ikväll efter att jag fått i mig lite middag.

Det är spännande att hålla på med projektet som detta. Jag lär känna mig själv och blir påmind om hur jag agerar. Det verkar som att jag är ganska lat och trögstartad när det gäller sådana här saker. Eller kanske snarare, jag prioriterar annat. I ett år har jag funderat på att måla om badrummet. När jag nu bestämt mig ska det vara gjort helst imorgon. Då kommer otåligheten fram. Jag är inte beredd att vänta på att få se resultatet. Likadant var det när lampan över köksbordet skulle upp. Det tog också runt ett år, sen traskade jag och Sebastian iväg till en lampaffär, slog till på en lampa och skaffade tillbehör på närmaste Classe O. Så satt lampan där inom ett par dagar. Förvisso med lite hjälp och lite mentalt stöd från Love. Inte särskilt svårt, inte särskilt tidsödande men ett år efter inflytt.



Inga kommentarer: