onsdag 26 december 2012

Det snöar stjärnor



Jag tog en kvällstur på skidor genom skogen. Stora stjärnor har snöat hela eftermiddagen. Träden var tunga av snö och flera stammar och grenar hängde tunga ner över spåret. Vissa stammar och grenar hade gått av av alla stjärnors tyngd och låg som tappade tändstickor över skidspåret. Jag räddade några träd från att brytas på mitten då jag slog med min stav på dess tunga stammar. Hop av snö regnade ner över mig och lättade träd rätade i svepande rörelse upp sina stammar.

Stjärnorna som snöade ner hade Sofie och Sebastian lekt fram genom filter på kameran. Jag testade att ta ett foto på adventsljusstaken som fick ett sken av flera stjärnor uppe på varandra. Jag blir konstig i huvudet när jag försöker tänka på hur det fungerar. Men det är vackert att titta på. Imorgon vill jag fota makrobilder av de riktiga snöstjärnorna. De är mycket vackrare.

Inga kommentarer: