torsdag 4 mars 2010

Livet i Valpo skakar vidare





Nu har tsunamivarningar lagt sig och folkhar så sakta börjat återgå till det vanliga livet. Dock är jordbävningen den främsta diskurs som cirkulerar i Valparaísos kustluft. Efterskalven fortsätter sätta gungning på hus och hem. Det hjärta som skrämmt började ticka för varje rörelse i mitt hus har nu lugnat ner sig. Igårkväll när Valparaíso drabbades av ännu ett starkt efterskalv, 20 minuter långt, 6 grader på Richerskalan och starkast i landet, sov jag djupt i min säng. Gungad av jordens vågor. Nedsövd av att textskrivande för att dokumentera denna händelse.

2 kommentarer:

charlotte sa...

20 minuter låter som eoner för mig!!!! HUUUUR kunde du sova med 6 på Richterskalan......???? Sofie och jag får väl nervösa besvär efter Chileresan...haha!

Sofia sa...

20 minuter langt? det masta vara varldsrekord! ;-)