lördag 10 februari 2018

Draghundsport Norrköping

idag testade jag och Myra att åka med de andra hundarna i Draghundsport Norrköping. Det gick bra, Myra fick börja försiktigt med ett par varv och sen tittade vi mest på. Hon fick energi då hon blev omkörd av andra hundar eller i kurvan då jag gav henne ett kommando. Men Myra tycker bäst om att ha husse som hare eller köra dram tillsammans med sin hundkompis som hon känner väl. Det var lite konstigt att ta rygg på okända människor och hundar tyckte Myra men en bra början var det iallafall. När Myra vilade i bilen fick jag passa på att öva skating. Jag fick lära mig att det finns egna skidor för skating som är mer bågformade och som inte ska vallas med fästvalla. En ska också ha längre stavar till detta. Tänk att det krävs olika utrustning till allt. Får jag tillfälle ska jag testa ett par sådana skidor framöver.

Inga kommentarer: